8 Ocak 2013 Salı

Hayatımdaki İlk Doğru Karar ve Birkaç Ufak Tavsiye

Hayatımda aldığım ilk doğru karar. Buraya gelmek, yerleşmek. Eskişehir’e…


1 ay oldu. Ne sıkıldığımı hatırlıyorum ne de İstanbul’a gideyim düşüncesi geçti beynimden. Gezmeye gitmek bile, aklımın kıyısından geçmedi. Evet, 25 yılda aldığım ilk doğru karar olmuş bu. Başardım bu kez. Neyi başardım? Kişisel bir başarı bu.

Sizin şöhret sandığınız, ünlü biri sandığınız bu adamın sıkılmadan, üzülmeden, bir avuç insanla, huzurlu bir şekilde yaşayacağı ini bulmanın başarısı.

Yerim burası. Evet…

Ki bu memleket, nasıl güzel, nasıl… Çok soğuk, amenna. Bu soğuk bile gölge etmiyor güzelliğine. Sokakları güzel, insanları güzel, öğrencileri güzel, esnafı güzel, peyzajı güzel… Güzeloğlu güzel işte…

Ellerim cebimde, ağzımda sarma tütün kulağımdaki kulaklıkta sevdiğim şarkılar. Evimden çıkıp ıssız, dar, karlı ve çamurlu karanlık sokaklarından geçip doktorlara çıkıp avare avare dolaşmanın keyfi hiçbir yerde yok. Kulağındaki kulaklıktan Rodrigo’nun konçertosu duyulur, sanırsın ki Rodrigo hayatını Bağlar’da bir apart dairede geçirmiş. Öyle de samimi bir duruşu var bu kentin. Ki sanata da çok yabancı bir memleket değil. O kadar sene İstanbul’da yaşadım, Ankara’da bulundum, bu kadar sosyal etkinlik, bu etkinliklere sömürürcesine katılan insan yığınları görmedim. Ne güzel. Şu anki AKP Türkiye’sine yakışmayacak kadar güzel bir kent.

Belediye başkanı, bütün Türkiye’ye yerel yönetim konusunda ders verebilecek kadar karakterli işler yapmış burada. Yapmaya da devam ediyor. Daha gözlemleyemediğim bir sürü şey var elbette ki. 1 aylık süreçte ancak bu kadar olur.

Burası benim için biçilmiş kaftanmış. Geldiğimden beri kızıyorum kendime, daha önce neden gelmemişim? Neden yerleşmemişim. Kalabalık ama sakin, gelişmiş ama kaybolmamış bir kent.

Ne güzel…

Birkaç ağırlığım kaldı atmam gereken. Pek çoğundan sıyrıldım. Bu birkaç ağırlık da bir yara kabuğu gibi düşün. Ne kopuyor ne de tamamen derime yapışıyor. Ben tamamen derime yapışmasından yanayım ama yapışmak istemiyor, kopmuyor da. Bu sorunu da çözdüğümde kafası rahat bir adam olaraktan daha seri ve daha boktan şeyler yazacağım, söz. Yazdığım şeyler boktan çünkü, bunu hepimiz biliyoruz. Ki bünyesinde bulunmaktan çok büyük mutluluk duyduğum 6.45 Yayıncılığın mottosudur bu; “Biz daha kötüsünü yapana kadar en kötüsü bu.”

Güzel şeyler oluyor işte.

Önce tüm Türkiye’de yayınlanacak bir dergide yazmaya başladım, sonra burada bölgesel olarak yayın hayatına başlayacak bir dergide yazmaya başladım, bunların ikisi de mizah dergisi. Senaryodan haber gelecek yakındır, diken üstünde her şey. Olumlu ya da olumsuz, bir haber gelecek. Ve ben de sonuç ne olursa olsun rahatlayacağım. Biraz tedirgin ama mutlu bir bekleyişim var. Ve bu tedirgin mutluluğuma ortak olmasını istediğim bir yaram. Neyse.

Maşallah diyorum kendime. Nereden, nereye? 3 yıl önce porno dvd satıyordum. Ayıp mı? Siktir ordan. Sigarayı bedava vermiyor bakkal. Bu durumu bir ara detaylıca yazarım.

Uyku düzenime yine bir şeyler oldu lan. Bozdum galiba kurcaladım. Yine uyuyamaz oldum geceleri.


Neyse. Sonlandırayım artık. Öyle yazayım gelmiş yazmışım.

Ek bilgi vereyim birkaç tane de…

  • İlk göz ağrım, başımın belası kitabım Morfinsiz Çekilen Düş Sancıları, bu ay ortasından itibaren 6.45 yayıncılık kıyağıyla bütün kitapçılarda olacak.
  • Yeni bir şiyir kitabı hazırlıyorum. Roman istiyordum ama o önümüzdeki yılbaşına anca hazır olacak. Yani yeni kitabım bir şiyir kitabı olacak. Öyle istiyorum. 
  • NurŞen Yıldırım da kitap çalışmalarına başladı, bilginiz olsun…



Okumalık kitap tavsiyesi;

  • Aykut Akgül – Operadaki Darbuka (AKY-Akademi Yayıncılık)


  • Çağrı Erdem – Siyaha Övgü (6.45 Yayıncılık)



Bu da bölüm sonu canavarı;



Tişikkirlir Sipirmin


Batuhan Dedde

2 yorum:

  1. Dedde inanmıyorum sana yaa önümüzdeki hafta İstanbula gelcektik gezmeğee :)) seni de görürüz diyorduk ama olsunn Eskişehir'e de geliriz sen mutlu ol yeter :)))

    YanıtlaSil
  2. morfinsize laf yok tatlı bela o.. yeni versiyonuda sabırsızlıkla bekliyorum:) tabbiiki yenii şiir kitabını da:) ama en çokta Nursen'in kitabını merak ediyorum onun ilk kitabı almakta nasip olmadı hadii hayırlısı ikiniz içinde:) dergiilerde çokk şıkkşıkıdımm olmuşşş;)

    YanıtlaSil